Internet Marketing

De potentie van online business is groot. Een goede website of webshop verdient zichzelf terug door meer klanten en een hogere omzet. Levert jouw website of webshop niet het gewenste resultaat? Bel ons dan.

Internet Maketing

Ook op specialistisch vlak kan SEObureau van toegevoegde waarde zijn. Wordt jou website niet goed gevonden in Google? Wil je meer conversie uit social media halen of je site laten optimaliseren?

Internet marketing

Ongetwijfeld zult u uzelf weleens de vraag hebben gesteld of online marketing en communicatie bij kan dragen aan het vergroten van naamsbekendheid en het werven, binden en behoud van klanten?

Digital marketing

Of we nu meer bezoekers moeten generen, onze relaties moeten inzetten of jouw webpagina’s moeten verbeteren voor hogere verkoopcijfers. Wij verzorgen de internet marketing voor heel wat klanten.

Internet E-commerce

Heb je het idee dat je website of webshop minder oplevert dan mogelijk? Heb je te weinig bezoekers? Of heb je te weinig bezoekers die klant worden? Onze specialisten helpen je graag om de knelpunten vast te stellen

Marketing Online

Marketing (online & offline) is tegenwoordig onmisbaar om rendement te halen. Maar hoe pakt u dit aan met internet marketing? Hoe kunt u uw doelgroep bereiken? Wat wil uw doelgroep zien van uw bedrijf?

YouTube optimaliseert zoekalgoritme

YouTube gaat het zoekalgoritme aanpassen. Het draait niet meer om het aantal views, maar om het aantal minuten dat video’s zijn bekeken. Het komt erop neer dat je video de aandacht van de kijker vast moet houden. Want video’s zullen aan de hand van die ‘watch time’ worden geranked. Verschuiving Dit past allemaal in het rijtje van de ontwikkelingen en veranderingen die gaande zijn rondom YouTube. De aanbevolen video’s werden eerst nog gebaseerd werden op het aantal views. Eerder dit jaar werd dit al aangepast en gebaseerd op de ‘watch time’. De tijd die bezoekers op de website spenderen wil YouTube verlengen door de focus te verleggen naar sterke content. Nieuwe features YouTube Analytics Of video’s het goed doen is allemaal te volgen op de analytics pagina van je kanaal. Om gebruikers meer inzicht te geven in de betrokkenheid van kijkers is het ‘Weergaven’ rapport uitgebreid met ‘Geschatte aantal minuten bekeken’ Daarnaast is er een Bèta versie toegevoegd van het ‘Annotations’ rapport. Annotaties zijn populaire manier om video’s interactiever te maken voor kijkers. Het zijn video-aantekeningen waarmee je commentaar toevoegt aan je eigen video’s. Door deze te analyseren wordt het nog makkelijker om erachter te komen wat wel en niet werkt. Zorgen jouw video’s ervoor dat bezoekers uiteindelijk meer tijd op de site doorbrengen? Dan zal je daar nu voor worden beloond!

Veel webwinkels met keurmerk zijn niet beveiligd

De verbinding van veel webwinkels met een webwinkel-keurmerk is niet goed beveiligd. Dat blijkt uit onderzoek van Dutch Internet Marketing, een marketingbureau dat zich zegt in te zetten voor een gebruiksvriendelijker en veiliger internet. Een beveiligde internetverbinding is te herkennen aan het groene slotje links van de adresbalk in een browser. Dutch Internet Marketing onderzocht in totaal 14.880 webwinkels die aangesloten zijn bij een webwinkel-keurmerk. 28 procent van deze webwinkels bleek geen beveiligde verbinding aan te bieden (of bezoekers daar niet automatisch heen te sturen). Een beveiligde (https) verbinding kan voorkomen dat kwaadwillende hackers kunnen meekijken of zelfs informatie kunnen manipuleren. Schadelijk Het onderzoek betrof de voorpagina’s van de webwinkels; het is mogelijk dat bepaalde onderdelen (zoals betaal-pagina’s) beter zijn beveiligd. Het komt echter geregeld voor dat op pagina’s waar e-mailadressen en wachtwoorden ingevuld kunnen worden een beveiligde verbinding ontbreekt. Webwinkels met een keurmerk hebben vaker een correct ingestelde https-verbinding dan webwinkels zonder keurmerk. Toch vindt Dutch Internet Marketing 28 procent te veel. Dutch Internet Marketing vindt dat iedere webwinkel een beveiligde verbinding zou moeten hebben. Het ontbreken van een beveiligde verbinding kan namelijk schadelijk zijn voor zowel de consument als voor de webwinkel.

Bedrijven delen klantgegevens ongevraagd met Facebook

Verschillende bedrijven delen klantgegevens als e-mailadressen en adressen met Facebook voor gerichte online reclame, zonder dat die klanten daar toestemming voor geven. Dat ontdekte de Consumentenbond bij eigen onderzoek. De bond voerde een steekproef uit, waarbij het op 17 bedrijven stuitte die klantgegevens zonder toestemming van de klant met Facebook delen. Met die informatie willen de bedrijven gerichter adverteren. In de bewerkersovereenkomst die Facebook met bedrijven heeft, staat echter niet dat Facebook zulke gegevens niet ook voor eigen doeleinden mag gebruiken. ?17 bedrijven In de meeste gevallen zou het gaan om e-mailadresssen, maar ook naw-gegevens, geboortedata en telefoonnummers worden volgens de Consumentenbond soms zonder toestemming gedeeld. Het delen van zulke informatie zonder toestemming is verboden in Nederland in het kader van Wet bescherming persoonsgegevens, bevestigt de Autoriteit Persoonsgegevens (AP). Bedrijven die volgens de Consumentenbond zonder toestemming klantgegevens met Facebook delen zijn: ANWB, Nuon, Oxfam Novib, de Bijenkorf, Essent, KLM, Transavia, de Bankgiroloterij, FBTO, KPN/Telfort, Postcodeloterij, Vakantieveilingen, Vriendenloterij, de Persgroep, Heerlijk.nl, HelloFresh en Hotels.nl. 'Iedereen doet het' Na melding van de Consumentenbond zeggen ANWB, Nuon en Oxfam Novib te zijn gestopt met het delen. De Bijenkorf stopte eerder al, Essent zegt binnenkort te stoppen en KLM en Transavia heroverwegen hun aanpak. Toch zijn er ook bedrijven die klantgegevens blijven delen. De Bankgiroloterij, FBTO, KPN/Telfort, Postcodeloterij, Vakantieveilingen, Vriendenloterij en de Persgroep blijven ermee doorgaan. "Bijna iedereen die zo online adverteert doet het", zeggen verschillende bedrijven tegen de Consumentenbond. Ze zeggen hun gegevens te versleutelen, zodat Facebook er niets mee kan. Volgens AP doe het al dan niet versleutelen van de informatie echter niet terzake. Geen goede reden De Postcodeloterij beroept zich op het 'gerechtvaardigd belang' om klantgegevens zonder toestemming te delen. Dat is een uitzondering in de privacywet, die het gebruik van klantgegevens zonder toestemming toelaat, als daar zwaarwegende redenen voor zijn. Volgens de Postcodeloterij is 'het zo relevant en persoonlijk mogelijk benaderen van consumenten' zo'n zwaarwegende reden. De Autoriteit Persoonsgegevens bestrijdt dat. "Direct marketing aan klanten over andere producten mag alleen met toestemming van de klant. Dat de Postcodeloterij zich hier op haar gerechtvaardigd belang kan beroepen, is onjuist", aldus AP. AP zegt tegen NU.nl dat het de resultaten van het onderzoek van de Consumentenbond nog niet inhoudelijk heeft bestudeerd. De waakhond neemt het signaal serieus, maar kan niet zeggen of het naar aanleiding van de resultaten van de Consumentenbond ook zelf een onderzoek zal instellen naar het ongevraagd delen van klantgegevens met Facebook.

Tags en interessante ondernemingen:

 

Onze Partners

Wij werken samen met heel wat bedrijven relevant aan webdesign, online marketing, seo ... .

Webshop Tuinbank - Webwinkel picknicktafel - Shop banc de jardin - Winkel table plilante - Webshop protienedieet - husqvarna automower webshop - Overzicht van b2b bedrijven in computer verhuur -