Linkbuilding Vlaanderen

Wij zijn gespecialiseerd in externe linkbuilding op relevantie. Ons team zorgt ervoor dat jou website snel stijgt op uw belangrijkste zoekwwoorden binnen Google! Vraag ons vandaag nog meer info over interner en externe linkbuilding.

Linkbuilding expert

Het ontwikkelen van een effectieve link building strategie is van essentieel belang voor het succes van uw website op het internet. Link building campagnes moedigen websites aan te linken naar pagina’s van uw site om ze relevanter te maken

Wat is linkbuilding

Link building is het genereren van links vanaf externe webpagina’s (ook wel backlinks of externe links genoemd) naar een specifieke website,met het doel een hogere waardering voor Google te behalen op voor die webpagina relevante trefwoorden.

Optimaliseer je website

Bij het optimaliseren van de interne websitestructuur is zowel autoriteit als relevantie van belang. Dit geldt echter niet alleen voor interne links, maar ook voor externe links; het is niet alleen van belang wie naar je verwijzen, maar ook hoe.

Link-building advies

Google gebruikt links als kwaliteitsfactor, omdat een link als een soort stem kan fungeren. Een stem van een derden die zegt dat iets kwalitatief goed en betrouwbaar is. Hoe meer relevante links hoe beter voor je website en linkbuilding profiel.

Linkbuilding begin

Linkbuilding is het bereiken van de mensen die een relevante aanbeveling kunnen doen met als doel het genereren van relevant verkeer. Nieuwe bezoekers die jouw artikelen lezen, zodat de kans op een verwijzing of link groter wordt.

Linkbuilding is een belangrijke factor binnen SEO!

Linkbuilding is de belangrijkste (en meest uitdagende) SEO vaardigheid. Eigenlijk is linkbuilden het hoogtepunt van de verschillende vaardigheden die je nodig hebt om een website hoog te laten scoren in google en Bing naast het cre?ren van goeie content, sales, programmering, psychologie, en goede ouderwetse marketing. Als u hoog wil ranken is linkbuilding echt nodig! Linkbuilding is eigenlijk het verkrijgen van links vanaf externe websites naar jou eigen website met het doel een hogere waardering voor zoekmachine Google te behalen. Deze backlinks moeten relevant zijn aan uw producten of diensten en relevante Anchor teksten bevatten.

Manieren om links te verzamelen

Als je ziet wat Google post Penguin nog doet om linkbuilding aan banden te leggen, of probeert om er nog meer grip op te krijgen, dan kun je niet anders dan concluderen dat er nog bijzonder veel waarde in linkbuilding zit. Zeker wanneer we het hebben over het daarmee beïnvloeden van de zoekresultaten. Los van het seo- verhaal en ‘beter scoren in Google’ is er natuurlijk ook nog het aandacht / verkeer / leads / klanten aantrekken verhaal, wat minstens zo waardevol is.. Oké correctie.. nog waardevoller is. Probleem is dat Google allerhande updates & (media) campagnes de ether in stuurt, waardoor de modale marketeer niet meer weet wat wel of niet meer kan en mag. Niemand die tegen Google’s schenen wil stampen en op een dag 75% van je organische verkeer wil zien verdwijnen. Als je nooit de ‘seo’ weg bent opgegaan en het nooit puur vanuit een ‘ik doe het omdat ik beter wil scoren in Google‘ standpunt hebt benaderd, is er in feite zeer weinig veranderd de afgelopen 10 jaar. Met een beetje creativiteit en “out of the box” denkende brains zit je volgens mij veilig voor iedere update die is geweest en of nog moet komen. Niet door ieder creatief idee stijgt (naast de aandacht) de sales, maar soms moet je gewoon iets verder denken dan enkel maar ‘meer verkopen’ op de korte termijn. Ik ben een man van de praktijk en haal er dan ook graag een fictief voorbeeld bij om je een beetje inspiratie te geven en op weg te helpen :) Beetje lastig om een ‘moeilijk’ voorbeeld erbij te halen, omdat je altijd wel bepaalde invalshoeken kan vinden waar je concurrenten minder snel aan denken, of te lui zijn om ze uit te voeren. Maar laten we zeggen dat we een online shop hebben waar we wc papier verkopen. Kijk als je op dezelfde trein springt zoals iedereen dat doet in de markt, dan is de kans bijzonder klein dat er ooit iemand de behoefte gaat voelen om spontaan even naar je shop pagina’s te linken.

De toekomst van linkbuilding

Het algoritme van Google is een mysterie. Hoe kraak je de code van Google? En hoe ziet de toekomst van linkbuilding eruit? We weten dat backlinks een belangrijke invloed hebben op de organische posities. Linkbuilding werkt. Alleen de algoritmes veranderen en de zoekresultaten ook. Zo zijn er ineens vier advertenties bovenaan de pagina. SEO komt onder druk te staan. Hoe je linkbuilding het beste kan toepassen verandert constant. Dat maakt linkbuilding uitdagend en interessant. Sociale signalen spelen een rol en we moeten ons bezig houden met online PR. Er is een andere aanpak nodig want kwaliteit staat voorop, het moet creatiever. Een aantal experts geeft antwoord op de vraag: wat is de toekomst van linkbuilding? Tijdrovend en vermoeiend, dat is linkbuilding voor veel marketeers. Websites opspeuren en vragen om een link is saai. Het is werk voor een administratief medewerker. Dat is niet je droombaan als online marketeer. Vette campagnes bedenken, dat is veel leuker. Verandering is goed en maakt ons blij. Het is daardoor leuker om linkbuilding toe te passen, maar vergeet niet, vooral ook nodig. Google scherpt continu het algoritme aan. Daardoor moet je minder focussen op backlinks en je meer richten op het gewenste resultaat. Google kijkt in welke mate je een autoriteit bent. Dat is waarschijnlijk de reden waarom je aan de slag gaat met linkbuilding, niet waar? Updates in het algoritme laten zien dat Google waarde hecht aan de kwaliteit van de resultaten. Wat bepaalt of content van hoge kwaliteit is? Juist, de content zelf, niet zozeer links die er naar verwijzen. Dat is slechts een indicatie. Relevante en waardevolle content wordt zo hoog mogelijk geplaatst. Als je kijkt naar de laatste algoritme-updates, dan wordt dit bevestigd. Google werkt vooral aan on-site quality ratings en lijkt op het moment tevreden over hoe ze off-site autoriteit beoordelen. De mobile friendly- en Panda-updates hebben vooral oog voor de toegevoegde waarde van websites. Dit wordt beoordeeld op basis van on-site quality. Het Penguin-algoritme dateert alweer uit 2012 en onderzoekt of er een onnatuurlijk linkpatroon is. Door Penguin worden verdachte links of onnatuurlijk gebruik van anchortext afgestraft.

Tags en referenties:

 

Onze Partners

Wij werken samen met heel wat bedrijven relevant aan webdesign, online marketing, seo ... .